Інформаційні технології стали невід’ємною частиною нашого
життя. Комп’ютер - найпотужніше джерело розвитку не лише пізнавальної
активності, а й інтелектуальних почуттів дитини – прагнення до знань,
задоволення результатом своєї діяльності, розвиток критичного мислення. Вдало
підібрані комп’ютерні програми, згідно нормативних вимог, забезпечують розвиток
творчих здібностей дітей, їх інтересів, умінь і навичок, потребують певного
рівня пізнавальної активності.
Інформатика в
початковій школі дає можливість школярам не лише звикнути до комп’ютера, а й
здобути початкові знання й навички, якомога раніше донести до дитини основи
цієї науки. Викладання інформатики у початковій школі вимагає неабияких
педагогічний вмінь, адже більшість дітей знайомі з комп’ютером, і їх знання
можна поглиблювати ще у молодшій школі, проте для інших комп’ютерні науки
можуть бути надто складними, а деякі діти вважають, що вже все знають про
комп’ютер, бо можуть в Інтернеті самостійно знайти потрібний мультик. Головне
завдання вчителя – зацікавити учнів, дати можливість самостійно творити, а це
приведе до захоплення предметом, а в подальшому до глибоких і свідомих знань.
В основу
методичного підходу до вивчення інформатики в початковій школі покладено такі
принципи:
Головна мета застосування
комп’ютера в молодших класах повинна носити світоглядний, загальнокультурний
характер, бути спрямованою на розвиток логічного мислення та особистості дитини
взагалі, формування основ комп’ютерної грамотності в учнів.
Функції
комп’ютера:
Комп’ютер –
інструмент формалізації знань про предметний світ.
Комп’ютер –
активний елемент предметного світу.
Об’єднання
розвитку логічного та образного мислення дитини.
Зміст і методика
викладення мають бути спрямовані на розвиток теоретичного мислення та здобуття
учнями відповідних практичних умінь і навичок.
Комп’ютер є не
тільки об’єктом вивчення, а й засобом реалізації, збагачення та сприяння
розвитку міжпредметних зв’язків.
Формування
культури роботи за комп’ютером.
Для учнів
початкових класів програма інформатики організована по таким напрямкам:
інформаційний;
комп’ютерний;
творчий.
Усі вони
переплітаються у змісті навчання та методиці. Молодші школярі повинні оволодіти
навичками роботи за комп’ютером, ознайомитися з його можливостями, розвинути
логічне мислення, навчитися використовувати комп’ютер для складання текстів,
малюнків, розвивати творчі здібності.
Здібність учнів
розвивається в процесі діяльності, тому уроки слід будувати так, щоб урахувати
вікові та індивідуальні особливості учнів, бо непосильні завдання можуть дати
негативний результат (використання диференційованого навчання). Слід врахувати
поступовий і цілеспрямований розвиток творчих здібностей і розвиток мислення
дитини. Особлива увага повинна приділятися застосуванню здоров’язберігаючих
технологій навчання, а саме:
створення сприятливих умов навчання дитини в школі
(відсутність стресових ситуацій, адекватність вимог, методик навчання та
виховання);
оптимальну організацію навчального процесу (відповідно до
вікових, статевих, індивідуальних особливостей та гігієнічних норм);
повноцінний та раціонально організований руховий режим.
Урок інформатики в
початковій школі має свою структуру та особливості проведення.
Основна увага
спрямована на розвиток практичних навичок роботи за комп’ютером, а також на
розвиток логічного мислення, зв’язного мовлення, уміння аналізувати і
узагальнювати, що зміцнює зв’язки між інформатикою та іншими предметами.
Умовою успіху в
розвитку критичного мислення є висока пізнавальна активність учнів. Навчальний
матеріал стає предметом активних розумових і практичних дій. Тому кожен урок потрібно
будувати так, щоб підтримувати в учнів стійкий інтерес, навчальну активність,
бажання творити і пізнавати. Потрібно застосовувати ігрові технології,
проблемне навчання, комунікативні технології, інтерактивні методи навчання.
Великий вплив на розумовий розвиток мають логічні ігри. Маніпулюючи з
різноманітними варіантами зображень, використовуючи алгоритм розгадування,
учень не лише краще запам’ятовує терміни, а й розвиває логічне мислення та
винахідливість.
Під час навчання
слід використовувати різноманітні форми і методи, види діяльності – ігрову,
навчально-ігрову, практичне експериментування, конструювання, художню
діяльність, дослідження, співпрацю в парі, групову взаємодію. Однією з
найцікавіших та найефективніших для молодших школярів є ігрова діяльність. При
виборі ігор необхідно враховувати вікові та індивідуальні особливості дітей, їх
моральний та фізичний розвиток, інтереси та уподобання, а також мету кожного
конкретного уроку.
Для молодшого
школяра знання починаються від здивування і задоволення, від одержання
відповідей на запитання, які виникають у нього в процесі отримання інформації
під час пізнання навколишнього світу. Завдання вчителя – зробити цей процес
цікавим і навчити дитину здобувати знання.
Курс інформатики в
початковій школі вносить значущий внесок до формування інформаційного
компоненту загальнонавчальних умінь і навичок, вироблення яких є одним з
пріоритетів загальної освіти. Більш того, інформатика як навчальний предмет, на
якому цілеспрямовано формуються уміння і навички роботи з інформацією, може
бути одним з провідних предметів, що допомагає придбанню учнями інформаційного
компоненту загальнонавчальних умінь і навичок.
Комментариев нет:
Отправить комментарий