среда, 28 марта 2012 г.

Метод проектів


Важливим етапом успішного навчання є залучення учня до активної підготовки до
уроку. Одним із способів реалізації цієї мети є метод проектів.
Актуальність методу проектів у наші дні обумовлюється насамперед
необхідністю розуміти зміст і призначення своєї роботи, самостійно ставити
професійні цілі і задачі, продумувати засоби їх здійснення і багато чого іншого,
що входить в зміст проекту.
В даний час метод проектів усе частіше і частіше розглядають як систему
навчання, при котрій учні здобувають знання й уміння в процесі планування і
виконання поступово ускладнених практичних завдань – проектів.




Основні правила успішності проектної діяльності:
1. У команді немає лідерів. Всі члени команди рівні.
2. Команди не змагаються.
3. Всі члени команди повинні одержувати задоволення від спілкування один з
одним тому, що вони разом виконують проектне завдання.
4. Кожний повинен одержувати задоволення від почуття впевненості в собі.
5. Усі повинні виявляти активність і вносити свій внесок у загальну справу. Не
повинно бути так званих «сплячих партнерів».
6. Відповідальність за кінцевий результат несуть усі члени команди, що
виконують проектне завдання.
До списку правил роботи усередині групи, при системному використанні
педагогом проектного методу, хотілося б додати важливість ротації – переміщення
членів команди по різних позиціях у процесі одержання результатів по проектах.
Наприклад, освоєння позиції доповідача під час презентації проекту, головного
оформителя проектної документації, аналітика зібраних матеріалів, упорядника
портфоліо-папки документів, що супроводжують проект та ін. Це обумовлено
тим, що діти часто не знають до кінця власних можливостей, не вірять у свої
потенційні резерви: бути успішними в різноманітних видах діяльності, що задіяні
в проекті. Це стосується різноманітних його етапів: від формулювання задуму,
ідеї, детального плану проекту до реалізації, здійснення проектної діяльності і
рефлексії як отриманих результатів, так і власної діяльності.

Можна виділити такі основні вимоги до використання методу проектів:
1. Наявність значимої в дослідницькому творчому плані проблеми (задачі), що
потребує інтегрованого знання дослідницького пошуку для її рішення.
2. Практична, теоретична значимість очікуваних результатів (наприклад,
доповідь у відповідні служби про демографічний стан даного регіону, чинники,
що впливають на цей стан, тенденції, що просліджуються в розвитку даної
проблеми; спільний випуск газети, альманаху і т.д.).
3. Самостійна (індивідуальна, парна, групова) діяльність учнів на уроці або в
позаурочний час.
4. Структурування змістовної частини проекту (із указівкою поетапних
результатів і розподілом ролей).
5. Використання дослідницьких методів, що припускає: визначення проблеми,
що випливає із задач дослідження.
6. Висування гіпотези рішення.
7. Обговорення методів дослідження.
8. Оформлення кінцевих результатів.
9. Аналіз отриманих даних.
10. Підведення результатів.
11. Коригування.
12. Одержання висновків (через використання в ході спільного дослідження
методу «мозкової атаки», «круглого столу», творчих звітів, захисту проекту)
Звідси можуть бути визначені і структурні елементи проектної технології:
1. Презентація ситуацій, що дозволяють виявити одну або декілька проблем по
тематиці, що обговорюється.
2. Висування гіпотез рішення виявленої проблеми («мозковий штурм»). Обговорення й обґрунтування кожної з гіпотез.
3. Обговорення методів перевірки прийнятих гіпотез у малих групах (у кожній
групі по гіпотезі), обговорення можливих джерел інформації для перевірки
висунутої гіпотези. Обговорення оформлення результатів.
4. Робота в групах над пошуком фактів, аргументів, що підтверджують або
спростовують гіпотезу.
5. Захист проектів (гіпотез рішення проблеми) кожною із груп з оппонуванням
із боку всіх присутніх.
6. Висування нових проблем.
Найскладніший момент при використанні навчальних проектів в навчальній
діяльності - організація цієї діяльності, а особливо - підготовчий етап. Важливо
виділити педагогічно доцільні теми курсу або розділи, що будуть «винесені на
проектування». Далі потрібно сформулювати 15-20 як індивідуальних, так і
групових зразкових тем на клас, робота з якими потребує засвоєння учнями
необхідних по програмі знань і формування необхідного творчого досвіду.
Головне пам'ятати, що однією з головних педагогічних цілей методу проектів є
оволодіння новим засобом діяльності. Але процес цей потрібно організовувати,
моделювати так, щоб учні навчилися:
намічати головні і поточні (проміжні) цілі і задачі;
шукати шляхи їх рішення, обираючи оптимальний шлях при наявності альтернативи;
здійснювати й аргументувати вибір; передбачати наслідки вибору; діяти
самостійно (без підсказування);
порівнювати отримане з необхідним;
коректувати діяльність з урахуванням проміжних результатів;
об'єктивно оцінювати процес і результат проектування.
Метод проектів дозволяє формувати деякі особистісні якості, що розвиваються
лише в діяльності і не можуть бути засвоєні вербально (скажімо, через розповідь
або пояснення). У першу чергу, це відноситься до групових проектів, коли діє
невеличкий колектив. До таких якостей можна віднести уміння працювати в
колективі, брати на себе відповідальність за обране рішення, аналізувати
результати діяльності. І ще дуже важлива спроможність відчувати себе членом
команди: підкоряти свій темперамент, характер, час інтересам загальної справи.
Участь у проекті дозволяє набути унікального досвіду, неможливого при інших
формах навчання.

1 комментарий:

  1. Play casino - No.1 for the Casino Guru
    No longer have the opportunity to go poormansguidetocasinogambling to the casinos wooricasinos.info or read the reviews of 1xbet 먹튀 the slots you sol.edu.kg love. But they're not always the same. Sometimes you jancasino have a new online

    ОтветитьУдалить